Thursday 6 May 2010

Kau Memang Penakut



Aku tak tahu apa hebatnya kau

Aku lihat kau sama tiada beza

Kepala sama satu tangan dua juga

Nak kata kau extra pada senjata

Aku pun ada dua tiga

Nak kata kau juta-juta

Aku pun ada tak terkira

Hanya satu beza akhir ku jumpa

Bagiku agamaku bagimu agamamu


Janganlah selalu nak kata

Kita tidak punya pelbagai senjata

Belum ada teknologi seperti dia

Pantang atuk nenek kita belum cuba

Kata orang kau moden taraf siber

Nak banding kita bak zaman purba

Boleh hilang terbang tanpa bayang

Kami nak juga tolong beri satu dua


Tolonglah jangan untungkan dia

Ambil ilmu cukup-cukup kita bina

Sejarah susah tapi buat kita megah

Kita berkuasa menggegar dunia

Tapi untuk satu ketika dulu kala

Kini tak mampu mengawal tanduknya

Tidak lagi gagah menundukkan egonya

Ops jatuhku bukan disengaja

Tapi tuhan yang berkata


Tapi aku tahu mana untung kita

Aku punya pergantungan pada Dia

Punyai agama yang terbaik di sisiNya

Kita membina gagah dengan izinNya

Melutut jatuh andai itu kehendakNya

Berdiri bangkit apabila datang janjiNYa

Wahai saudaraku tolonglah menentangnya

Jom kita bela darah jiwa yang terseksa

Andai gugur sama-sama kita gembira


Aku tidak rasa gentar pada kau

Tidak timbul takut pada moden ciptaan kau

Tunggulah saat kami merampas semula

Kota Al-Quds kami yang punya

Tidak ini bukan gurauan semata

Percayalah akan datang pewaris Salahuddin

Anak-cucu Al Fateh pun akan turut sama

Mereka jauh lebih berkobar dariku

Sangat dahagakan darah kamu


Wahai kamu yang di sana

Walau tidak gagah mengangkat senjata

Cukuplah kita mengangkat agama

Dengan nama tuhan yang kita puja

Tolong berjaga-jaga dengan satu benda

Cinta dunia yang bersangatan

Hingga mati pun kau tidak percayakan

Wahn yang disebut baginda

Pengugur rindu kepada jannahNya


Buang segala gentar dan wahn

Kutip nadi semangat dari tinggalan

Ingat kita berjuang berpaksikan tuhan

Mereka hanya manusia sesat pendirian

Jangan dibiar darah kita dimandikan

Sedang saudara kita dimalukan

Kau hulurkan tangan pinta bantuan

Kerajaan setan itu yang kau percayakan


Aku pelajar yang aman

Tapi jiwaku tidak putus dari kesakitan

Tanggung derita mata menyaksikan

Apakah masih mampu mereka bertahan

Menunggu datangnya aku dan kalian

Yang diharapkan cuma keamanan

Tapi apa yang mereka berikan

Kedamaian yang lahir dari kematian

Aduhai kamu, terlalu beri kepercayaan


“dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki. (Dan juga) mereka bersukacita dengan kurniaan Allah (balasan mati Syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan orang-orang (Islam Yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, Yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka. Bahawa tidak ada rasa takut pada mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.”

(Surah Ali Imran: 169-170)


6 comments:

sukaaaaaaaaaaaa sgt!
ni semangat nak exam esok ni.
umat islam kena cemerlang.
 
book..post ko mmg terbaek!! keep it up bro!! :D
 
NAZ: yeke..?? baguslah..gud lak exam.yang terbaik!!
Amer: ko kutuk ke perli..??haha
 
dalam bnyk2 aku bace post ko book...
ni mmg plng A+++++...
5 stars out o 5...
ble jd blogger pro...
aku pon bwh ko...
hahaha...

ini serius...
 
haha...hambar la shrek..
ko nye blog mantap pe..
aku tulis ngarut2 je..panjang bejela
orang pun xnak bce..haha
 
haha...
penulisan mntp mcm nie...
sape x nak bace...
aku ingt kan paroo je ade talent...
ko pon ade book...
 

Post a Comment