Wednesday 5 May 2010

Aku Endak Mau Kahwin Lagi



“ Wanita itu dinikahi kerana empat perkara: harta kekayaannya, kedudukannya (keturunannya), kecantikannya, dan agamanya. Maka, hendaknya engkau lebih memilih wanita yang beragama, nescaya engkau beruntung.”

Hadith riwayat Bukhari

Aduh, sakitnya kepala ni. “***** abang pening kepala lah. Tolong picit-picitkan sikit, boleh tak? Kat sini, sini” Alangkah bertuahnya kalau ada orang yang nak urutkan. Lagi-lagi dia ni doktor, boleh kaitkan dengan anatomy sekali. Belajar muscle, nerve dan artery.

“Erm, sedapnya bau! Pandainya ***** masak. Tahu-tahu je perut abang dah lapar.” Erm, terasa nak makan asam pedas pulak. Masak kaw-kaw punya, tak payah lah nak guna perencah lagi. Kalau masak sendiri, nak makan pun hilang selera. Asam pedas boleh jadi asam laksa.

“Abang, cukup-cukuplah study tu. Kita sambung esok pulak ye?" Jangan paksa sangat badan, kesian ***** tengok abang” Uish, leganya dengar suara isteri. Hilang penat, seronoknya. Manja. Betul ke, terasa macam nak je berumah tangga.

P/S: Dah lama menderita nak kahwin (bukan aku). Tapi, kalau nak diikutkan hukum, susah nak describe. Mungkin masa ni, makruh berkahwin. Rasa macam nak kahwin, tapi duit pun tak ada. Diri sendiri pun tak tahu nak jaga. Takut juga, sifat keanak-anakan tak hilang lagi. Bagilah chance member-member kahwin dulu. Tengok jalan cerita diorang macam mana, then buat kesimpulan. Senang cerita, tunggu habis belajar je lah. Sabar ye, kalau dah minat kat dia. Usaha dan doalah banyak-banyak. Come on weyh.

Doakan aku sekali.


7 comments:

ni kes apa ni?
demam after larian ke?
huhu..
apa2 la kori..
jaga diri..
 
xmau kawin lagi jugak
 
la book...
baek sungguh kamoo...

bkn ptt nye begini ke...
"woi,aku blk penat2...ko ble buat dek je...g r buat air tok aku..."

hahahha
 
shrek: aku xmcm kau..ko RMC, xpelah ganas2..haha
 
sik ada nama: Xmau kawin lagi? da penah kawin lah.
 
kaklong said:
"aku endak mau kawin lagi" haha mcm nak kate "aku hendak + mau + kawin + LAGI"
hmm habis blajo dlu ye~
*pesanan dari kakak yg da 23 tahun. haha
 
anonymous, bole tau blog x..?? haha...
kena belajar sabah, baru tau..bah..
kak long da xlama nih..insyaAllah..
 

Post a Comment