Wednesday 3 July 2013

30713

Inna lillah wa inna ilaihi raju3un.

3 Julai 2013 - Tarikh yang amat penting bukan saja untuk masyarakat Mesir, bahkan seluruh umat islam. Terciptalah satu peristiwa hitam yang akan terus kekal dalam sejarah. 30 Jun yang lalu baru saja genap 1 tahun pemerintahannya, namun hanya beberepa jam yang lalu pemerintahan Dr Mursi telah berakhir (bagi Tamarrud) apabila kuasanya dirampas oleh pihak tentera. Bagi golongan pro Mursi, dan mereka yang benar-benar memegang prinsip demokrasi, Dr Mursi adalah Presiden yang masih sah.

Aku tak faham dengan orang mesir. Beruntunglah korang sepatutnya sebab ada pemimpin yang hafal quran. Dulu time first time aku dengar je dia hafal quran terus aku rasa macam "waaa". Susah kita nak cari pemimpin yang macam tu sekarang. Pemimpin kot, kita ni quran satu juzuk pun susah nak hafal. Dia merupakan seorang pemimpin yang bersungguh-sungguh nak bawa islam. Bila dia dilantik hari tu, kita semua harap yang ianya akan menjadi titik mula kepada pembinaan semula khalifah.

*@#$% geram betul aku ngan ejipsyen ni. Ikut suka2 ko je nak buat demonstrasi. Asal tak suka je nak demo. Ko ingat senang nak ubah satu negara yang dah lama rosak? Ko harap semua perubahan itu boleh dibuat dalam jangka masa setahun? kepala hottt.. Masalah sebenar dalam negara korang ni bukan minyak ke, letrik ke. Masalahnya korang punya sikap tu haa yang nak kena ubah.

Papehal, segala yang berlaku adalah ketentuan Allah. Bersama-sama kita doakan agar kita semua diberi kefahaman dalam memahami sesuatu perkara, diberikan jalan keluar kepada segala masalah, dan di hindarkan dari segala yang buruk.

Selamat malam Ikhwan

0 comments:

Post a Comment