Thursday 10 April 2014

Hati

"bila aku cakap aku keras hati, aku maksudkan. keras, yang memang susah nak ubah"




Terkadang diri ini berani berkata
Soal perkara yang di luar batasnya
Apa kau sangka engkau itu Dia
Penentu tuju dan ke mana hala

Berbaliklah wahai hati
kerna kau sentiasa merindui
Rasa yang kau amat mengerti
Tapi menggapainya belum lagi



(bajet-bajet avia poetry la kan. Puih!)

Random gila post tengah-tengah exam ni. haha. lama gila tak tulis-tulis macam ini. Aku tahu aku jahat, tapi aku akan terus cuba berusaha. =) Moga Allah redha. Moga tidak retard.

Allahumma la sahla illa ma ja3altahu sahlan, wa Anta taj3al huzna iza shikta sahlan. Allahummahdina!

8 comments:

mcm mna klu hati mula keras?
 
eh ramai pulak anonymous kat blog ni. aku ingat aku je. lakunya blog dia
 
anon 1: kalau hati mula keras, cuba kau cari puncanya dari mana? elakkan drpd terus merosakkan hati. inshaAllah kalau kau masih ada rasa -tidak suka dgn hati yg keras- dan rasa -nak jadi baik- walaupun sikit, bersyukurlah. Berusaha dan doa, tuhan kan pembolak balik hati. usaha tu biar sungguh2 la walaupun nmpak mcm main2.. haha. peace!
(ceh mcmlah aku ni doktor pakar hati -_-)
 
anon 2: tgok tu, paseipa hg pi komen benda yg takdak faedah pun. laku tang mana ni? aku mana tau sapa yg dok mai blog ni. semua nak jadi anonymous -_-
 
setelah kita berdoa. ada ke faktor psekitaran juga mpengaruhi? klu slalu dgr bnd x baik pn hati jd keras juga ke?
 
Aku xtau, cuba tny org lain. Tp setahu aku persekitaran tu mmg bersifat mendidik. Sama ada membuatkan kita makin baik atau makin teruk. Lagi2 kalo kita berada dlm prsekitaran tu utk satu tempoh masa yg lama, or kalo kita xde asas/pendirian yg kukuh. Sbb tu la ada disebut pasal penjual minyak wangi, dan tukang besi. Kita juga digalakkan utk brkawan dgn orang soleh.

Pasal dengar bnd xbaik tu. Kena tgok juga apakah bnd yg kita dengar tu? benda tu bermanfaat ke, atau bnd yg jelas2 dilarang ke. Rasanya kau pun mesti bole rasa kan, bila dgr je bnd tu hati kau akan rasa tak sedap. Mesti ada rasa kan. Ntah. Kalau bnd tu mbuatkan kau rasa makin jauh dr tuhan, yela tu. Haha.ok aku xtau
 
ok. thankz
 
wah bgus nyer blog ni..
 

Post a Comment